Friday, February 13, 2009

Antara cinta dan cita?

Terpulang kepada individu masing-masing untuk mengutamakan yang mana satu. Ada yang akan memilih cinta lebih daripada cita dan ada yang akan memilih cita daripada cinta. Secara peribadi , saya meletakkan cinta dan cita itu selari.

Bagi saya, untuk mencapai cita, mesti ada cinta. Cita saya ingin cemerlang dunia dan akhirat. Dan dalam mencapai cita ini saya sematkan dalam diri saya untuk cinta dengan ilmu. Jadi, saya mengutamakan keduanya sekali.

Mungkin sesuatu yang silap jika seseorang yang menafsir cinta itu sebagai satu bentuk cinta untuk seorang lelaki kepada wanita, dan sebaliknya. Kerana, cinta yang sebegini kurang enak untuk pasangan yang belum mempunyai ikatan perkahwinan. Cinta monyet yang dikatakan ini hanya akan menjuruskan seseorang itu kearah kemaksiatan. Dan saat ini cita ketinggalan di belakang. Kerana cinta itu membutakan mata siapa sahaja.Bukan cita itu buta! Jangan di salah kan rasa cinta , tapi salahkan siapa yang silap menguruskan cinta itu.

Konklusinya, terpulang kepada orang yang menafsirkan apa itu cita dan apa itu cinta dalam dalam kamus hidup masing-masing.

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com