Monday, March 21, 2011

mengeluarkan lidah

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

mengeluarkan lidah atau bahasa yang mudah difahami ' jelir lidah'
apa yang saya ingin perkatakan ialah SAYA TIDAK GEMAR PERBUATAN INI
sama ada saya yang melakukannya atau pun orang melakukannya kepada saya
saya rasa bukan itu memek muka yang TERCOMEL
bukan memek muka yang TERAYU
bukan memek muka YANG BEST

satu masa di tingkatan 2 dahulu,seorang rakan sekelas saya
lelaki jantinanya
dia kata jelir lidah itu satu PERBUATAN YANG KURANG SOPAN

dari saat itu, saya meng'iya' kan apa yang dikatakan beliau
ya! tidak sopan seolah-olah tak ada memek muka lain
sehingga kini
bila2 masa sahaja orang melakukan perbuatan itu
sejujurnya, saya akan terkecil hati
saya tak tahu kenapa
walaupun niat orang itu untuk bergurau
saya ULANG
itu PERBUATAN KURANG SOPAN
saya TIDAK selesa
apa yang pasti
anda akan lihat perubahan pada wajah saya






SENYUM LAH
SENYUM MEMBUAT HATI YANG MEMANDANG MENJADI SEJUK



saya yakin melihat gambar 'senyum'
anda juga akan tersenyum


apa yang paling BEST
kalau kita tengah naik berang
melihat orang senyum dengan kita
kita aka sedikit lega
x percaya?

satu hari
cuba lah
adakah marah atau penat anda akan reda dengan melihat orang yang JELIRKAN LIDAH atau SENYUM

Jawab lah . . . . .



No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com