Monday, June 11, 2012

novel terbaru

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah
untuk selamanya
wajar untuk kita ungkapkan 
walau sejemu mana yang membaca
ini bukan benda buat main-main
x ramai yang bersyukur
ada yang ada
tapi selalu alpa
x salah untuk kita berterima kasih 
kalau pak we bagi semangat kat kita
kita boleh kata aku terhutang budi
kenapa 
Yang sentiasa bagi kita
udara free
kesihatan yang baik
kebahagiaan walau kita kadang-kadang ingkar
kita tidak bersyukur
?
jawab dalam hati je
pikir dalam-dalam

ok
tinggal dua paper lagi
tapi, aku nak mencoret juga disini
sebab?
kalau aku diam
umpama sebuah novel aku hasilkan
baik aku bercakap
eh?
ikut kesesuaian masa lah
kalau aku bercakap tu aku menyakitkan hati orang lain
lebih baik aku diam
dan kalau aku diam tu aku berperang dengan bisikan-bisikan yang tak diundang
sini lah tempatnya

pernah dengar?
pernah baca?
pernah tulis?
syurga itu mahal
sebab tu
jalan menujunya berliku
banyak dugaan
sabar lah duhai hati

untuk memuaskan hati orang disekeliling itu sangat susah
aku akan usahakan
tapi, aku juga manusia
yang tahap kesabaran asyik teruji
etih tak pernah pergi selamanya
semoga aku tabah

kembali kepada asas
apa kau beri
kau dapat semula
apa yang kau dapat
kau pernah berikannya


p/s: berjuang hingga ke ink pen yang terakhir
yang guna pensil mekanikal
sampai habis led
yang guna pensil kayu
sampai dah tak boleh nak diraut


No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com