Monday, February 28, 2011

NAK SHARE NGAN KORANG . . .

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Alhamdulillah.
teman yang sejati sentiasa menasihati, bersama susah dan senang


mula mula nak cerita pasal satu hari aku naik angin. mood aku tak tentu hala. aku rimas. rasa nak marah tapi tak terkeluar kat mulut. hati aku sakit. aku rasa tertindas. serta merta aku menaip SMS kat talipon bimbit dan menghantarnya ke kawan yang dirasakan boleh membantu . . .

ni apa yang dia reply
"di dalam islam , setiap perbuatan diterima sebagai amalan berdasarkan niat . sekiranya seseorang berbuat baik kerana Allah,bukan mengharapkan balasan manusia, maka beruntunglah orang tersebut, kerana manusia tak mampu memberikan manfaat dan mudarat. begitu juga dengan kejahatan . . bersabarlah, mudah2an Allah bersama awk. maaf sekiranya saya tersalah "

sangat terkesan. hati yang panas mula sejuk. istigfar kerana khilaf seketika. saat diri hampir kalah dengan syaitan. rasa sangat menyesal . kenapa perkara tersebut berlaku . Macam biasa. Pelajaran baru dalam kehidupan. Terima kasih, teman . . .

perkara kedua nak kata. . . apa ek?


ni hiasan je. . hp x bleh transfer gambar ke lappy



hari sabtu lepas (26 Feb) ada SEMAT UPSR 2011 . . bengkel untuk adik-adik yang bakal menghadapi peperiksaan UPSR khususnya untuk subjek matematik ( ahli matematik kannnnnnn) hehehe . .
apa yang aku dapat?

PENAT TAPI PUAS!
walaupun keadaan kesihatan tidak begitu stabil, aku gagahkan diri melangkah . .kali ini tanpa menelan ubat di waktu pagi . .tapi, mengalah di waktu tengah hari. . bersama adik-adik, mengajar mereka menyelesaikan persoalanan . . menarik. ada pelbagai ragam . . .ada yang nakal . pendiam . mengantuk . . x faham tapi malu nak tanya ( mcm aku dulu2 lah) tapi, paling suka, nakal + banyak cakap+suka nak belajar . . .

setakat tu je lah kali nie . .. nak siapkan tutor linear algebra, advance calculus. . prepare untuk perdebatan PIala Naib Canselor . .nie pun nak lepas gian menulis jek. ..

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com