Monday, December 27, 2010

aku minat PERDEBATAN



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang



banyak kali pengunguman dibuat sebelum bermula kelas, saat menunggu pensyarah masuk kelas . . . aku bagitau lah kat member , fatin . .

" dyg rasa nak ikut lah . . dah lama tak debat . .tapi, ada ke kosong untuk dyg . ." dalam hati berkobar kobar . . dalam otak ligat fikir, sapa antara ahlinya nanti . . mampu ke nak tubuhkan team dalam masa yang singkat . . nak urus study lagi . . .tapi lau nak menghadap nombor sepanjang hayat *cheeewwaahhhh . . tak nak lah . . ( salunya debat ni buat hidup aku rasa best)

" pegi lah amik borang kat afiq tue . . takkan benda tue bleh ganggu study" sungguh-sungguh member ni bagi semangat . . member ni kepala taekwando . .aktif . .malam2 g training

dah beberapa minggu lepas tue, afiq lalu kat tepi tempat duduk aku . . .

" aku nak join boleh?" malunye rasa * merah je rasa muka

" aziz punya team tak complete lagi" sambil menunding jari kearah aziz . . lalu aziz punya datang bertanya kepastian. . .

time tulis nama tu pun masih otak ligat berfikir . . team debat perlukan kesefahaman



tanggal 22 OKTOBER 2010 , waktu pagi seperti yang dijanjikan , dengan berpakaian biru muda ( hp tak leh transfer gmbr time tu) kami berhimpun di cafe baru, berjalan bersama-sama menuju ke pusat kegiatan pelajar . .dalam 8 minit perjalanan ( jalan kaki speed biasa) masuk saj ke lobi, tunggu team Matematik Komputasi tiba, then daftar . . . sebenarnya aku pelajar matematik komputasi tetapi untuk pertandingan ini aku masuk team matematik keewangan. . mulanya rasa tak best juga . . tak pa atas nama Matematik juga. . adil bagi team math Q dan math Comp . . dalam team aku 2 math Q , 2 math Comp

math Q
- aziz
- ila

math comp
-aku
-zulaikha



Team atas nama Matematik Keewangan

aku pada mulanya ingin memegang timbalan tapi lepas mock yang dibuat pada hari pertama ( hancur yeee) cik abg tukang latih kami tue ( mentor dan senior thn 2 math) suruh jadi ketua- perdana menteri ataupun ketua pembangkang

4 orang dari kiri merupakan Juara MIPWA 2010
2 orang dari kanan Naib Juara

2 minggu sebelum ke medan, kami menghadiri bengkel selama 2 jam . . Alhamdulillah berbekalkan pengalaman di sekolah , aku tak blur ketike mendengar penjelasan kakak tue . . hanya sedikit perbezaan . .


Juara MIPWA 2010
biologi marin tak silap
(lelaki tu DEMI punya orang )


dalam pertandingan ni beberapa perkara yang melekat kat kepala aku

- seminggu sebelum pertandingan, pecah rekod , tido pukul 3 pagi, gara-gara berlatih, aku tak biasa tidur lewat . . mengganggu produktiviti aku . . banyangkan berada di kafe baru dan sekitarnya bersama team math dan senior serta mentor

- ditangkap night shadow punya krew - ajk surau- sebab buat perjumpaan di tempat yang kurang cahaya lebih jam 12 tgh malam

-berdebat untuk 3 perlawanan dalam satu hari. . . sampaikan tekak tersekat time perlawanan ke3 . .Area pukul 4 ptg . . ( sakit tekak sebenarnya time tue, effect dari tidur lewat dan banyak gunakan suara)

- menangis ( sensitif sgt lah tue ) dikata oleh hakim ( kata senior dia pun tak debat) hujahku RUBBISH . .hahaha lagi lucu bila sorg senior pujuk dengan mengatakan " ko sampai separuh akhir dia kata macam tue , apa lagi dengan yang tak samapi sparuh akhir tue?" . . tak tau nak kata . .lain orang lain cara pujuk * kepelikan dan kegelihatian




terima kasih kat abg dan akak math kerana bertungkus lumus membantu kitaorang. . .terasa ukhuwah di situ . .

Semoga Allah redha dengan pengalaman ini. . .yang baik jadikan teladan dan yang kurang baik itu jadikan sempadan



p/s: banyak nak cter tapi letih da tangan nie . .

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com