Tuesday, December 28, 2010

khabar sains miri. . .


Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

pintu masuk utama


MIRI– Ibu bapa membantah cadangan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dan Jabatan Pendidikan Negeri Sarawak (JPNS) untuk memindahkan Sekolah Menengah (SM) Sains Miri di Bakam ke Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tinjar di Lapok, Baram, kira-kira 120 kilometer dari Miri.
Menurut sumber yang enggan identitinya didedahkan, sekolah yang menempatkan kira-kira 400 pelajar itu perlu dipindahkan segera kerana bangunan sekolah retak dan tidak selamat digunakan.
“Kami kecewa kerana cadangan itu dibuat pada saat-saat akhir sedangkan mereka (KPM) sudah lama mengetahui masalah keretakan yang melanda sekolah itu.”
“Jika pun terpaksa berpindah, kami mahu ia di kawasan Miri atau sekitarnya, bukan di Lapok yang jauh dan tiada kemudahan,” katanya hari ini.
Sehubungan itu, satu mesyuarat khas antara Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SMK Sains Miri dengan KPM, JPNS dan Pejabat Pelajaran Daerah Miri akan diadakan di SMK Sains Miri esok (27 Disember) mulai jam 2.30 petang bagi membincangkan perkara itu.
Menurut surat yang diedarkan kepada ibu bapa bertarikh 20 Disember, Menteri Pelajaran Tan Sri Muhyiddin Yassin telah bersetuju dengan cadangan untuk menggosongkan SM Sains Miri berasaskan kepada fakor keselamatan, pelajar, guru dan semua pegawai.
Sehubungan itu, SM Sains Miri akan berpindah ke SMK Tinjar mulai penggal persekolahan yang akan datang

oleh Oleh Hazel Lee


apa nak diulas? pada pandangan mata aku sendiri pun memang sekolah tue ada retak2 . . .tapi tak lah sampai nak di pindah. . tapi tu 2 tahun lepas kan? .. .

2 comments:

Anonymous said...

kesian..sedih mengenang kan naseb sekolah tu.. Hmmm

muhcizzra said...

rindu lg ko ma skola ko??

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com