Wednesday, May 11, 2011

kita orang suka sama suka ( part 1 )




Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Alhamdulillah . .selawat kepada nabi s.a.w , ahli keluarga baginda serta para sahabat . . .

bila tarikh mula bercuti tiba
bila aku balik rumah keluarga angkat
bila sehari suntuk penuh dengan aktiviti
bila mula dengan pergi pasar ikan di pagi hari
bila sarapan di umah adik mak
bila makan tengah hari yang sedap* maklumlah baru lepas sakit gigi
bila pentang g rumah tok ki



ni lah suasananya



bila jumpa hamba Allah yang baru berusia 8 hari

masih tak ada nama


bila sebelum balik singgah rumah Ashir makan mee rebus terengganu
bila kepenatan sudah di hari pertama bercuti
bila esoknya mak dan ayah buat BBQ-x smpt amik gambar ,busy pack barang
bila dah nak berangkat ke Lapangan Terbang


sempat bergambar
ayah , mak , ... , mira

bila aku check in barang
bila barang aku overweigth
bila orang in charge tu kata kene bayar RM 180
bila aku mula gelabah dan ayah serta kakak2 angkat tolong adjust barang
bila ku dah sampai pintu, bertekak cara sopan mempertahankan aku bawa laptop je dalam backpack ni* walaupun banyak benda len
bila aku dah lepas temppat scan
bila aku tiba kat LCCT dan duk sorang-sorang , tido-tido ayam *soe ayam . sampai pukul 4 pagi
bila aku kena susun barang semula sebab malam nya dah tambah berat luggage
bila aku dah kat tempat scan
bila aku disuruh ulang scan , aku tarik beg yang nak muntah tu, dan TERKOYAK
bila aku mintak Allah lembutkan hati yang orang in charge check in barang tu
bila aku minta tolong salotape dengan fragile punya salotape
bila itu suma settle hati lega
bila g sarapan kat mcD sesorang
bila ada orang pandang aku cepat hirup kopi dan habiskan kentang serta masukkan banjo* x thu nama nye dalam backpack
bila aku nak masul boarding * walaupun masih awal
bila tetiba detect gunting dalam backpack
bila selongkar x de plak
bila lama kasi keluar semua barang
bila dapat tahu, gunting terselit dalam majalah
bila maaf! saya betul-betul tak bersalah * lagu innocent berkumandang
bila masa kat Tganu x detect plak
bila spoil habis mood time tue
bila sambung tido kat tempat boarding* lantak lah mcm apa rupa aku
bila tengok abang hensem amik tiket
bila perasan nak mampos mamat tue
bila rupanya time aku nak naik , dia juga incharge


>>>>> nnt aku sambung lagi


2 comments:

KalamNuraz said...

salam p-jah :)
erm, itulah ragam air asia. kasi pening org jak keja nya..cerewet btol. bgus lg ko nek mas. senang crita. dia kasi tlg lg ko angkat brg p msuk kargo kalau ko bwk hand luggage sbb tkot over weight..hehe

peRmaTa Bertatih said...

pengalaman tu ka. parah jua hati time tu . .hehehe

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com