Friday, May 6, 2011

Hari Ibu

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

orang cakap hari ni Hari Ibu . .ada juga cakap esok ( ahad ) Hari Ibu . . tapi, aku hari-hari kata kat mama aku SELAMAT HARI IBU, MAMA



jika aku list segala jasamu,
berkajang-kajang banyaknya
sejak aku berada dalam rahimmu
perit , payah, suka duka
semua itu sudah bermula





mama
aku sering melukakan mu
aku bukan anak yang baik
tapi , anakmu akan usahakan yang terbaik
kini aku selalu jauh darimu
semoga Allah menjaga mama selama mana aku jauh dari mama
jauh hanya jarak tapi dekat





mama.
aku nakal
aku dan mama sering tidak sependapat
nak memasak?
pilih warna langsir?
pilih warna baju?
pilih apa sahaja
di mana sahaja
tapi, aku percaya , tidak sependapat itu membuatkan aku berfikir kembali
mama, mama telah menjadikan aku seorang yang matang dari hari ke hari



mama
aku dah tak berhubung dengan dia
mama
tadi aku sms dia
mama
dia dah ada yang lebih istimewa
mama
aku bersedia untuk yang lebih baik
mama
macam ni ke hidup remaja?
mama aku
memahami aku




Tapi, mulai hari nie, aku kena tambah
selamat hari ibu , mama
selamat hari ibu , mak
selamat hari ibu , ummi

eh! JANGAN SALAH FAHAM
mama = orang yang mengandungkan aku, memberanakkan dan membesarkan aku
mak = mak angkat aku kat Terengganu
ummi = orang yang membawa aku ke jalan tarbiyyah . . insha Allah

jangan risau mama. mama no 1!

akan datang mak mertua . .tak tahu lah apa gelarannya yer . . hehehehehe

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com