Sunday, June 13, 2010

Nyaris aku bergelar penjenayah


Pesal ramai sangat orang nih ( area depan bilik warden) ? kecoh semacam. Malam tu ustaz bagi aku pinjam komputer yang ada kat dalam bilik warden untuk buat list nama muslimah. Tgh aku syok menaip, aku tercuri dengar lah (mmg aku nak dgr pown). . . hahaha. . .bapak sorang budak form 1 yang kata anak dia dibuli. Kranya nasihat beramai-ramai pada malam tue ( 2 mac 2007, npe aku bleh ingat? Pasal tu bufday seseorng) dikatakan BULI! Aku dan kengkawan pown pnah gak rasa cam tu time ktorg pom1 dlu. Ktaorg memang berfikiran terbuka(open minded) konon. Tak pernah pown kami cakap kakak-kakak yang maki kami habis-habisan tu buli kami. Kami kata itu teguran daripada dorang untuk kami . kalau tak , kami tak jadi professional sekarang nh ( perasan lagi aku. . . huh). Yelah….. torcher beramai-ramai(bahasa sopan menasihat beramai-ramai) tu memang budaya budak asrama. Tapi generasi baru ( selepas batch kami kalau x silap, coz batch lepas kami tu minggu orientasinya berTEMAkan kasih sayang ….pasal ada anak buah pengetua lah thu….) kata itu BULI. Saat tu jugak perkataan buli itu digunakan. Kami hadiahkan kepada golongan mereka nie gelaran anak manja! Napa? Orang nak ajar hidup berdikari dikatakan membuli pulak. Kra baik apa, senior nak ajar daripada dibiar tak pandai nak susun loker, tak pandai nak cuci baju, seterika baju and so on. Tapi, tak semua lah dorg cam tue. Adik bilik aku ok jer….heheheh. . aku sayang dorang. . .

Alkisahnya, malam tue kami sambut bufday kawan sorg tu. Time makan2 tu, mcm2 lah di dgr kengkwn nie ngadu kat kami2 yang bergelar pemimpin peljar (konon lahhhh). Korang x nak tegur dorng nie ke?

Bersambung . . . .

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com