Wednesday, June 29, 2011

as a babysitter

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah. Selawat dan salam ke atas junjungan nabi s.a.w , ahli keluarga serta para sahabat baginda

             I work as a babysitter. Seawal hari pertama aku tiba di rumah, aku dah ada jawatan ni. Saffiyyah Ameera nama si kecil tue. ( sayu hati sebab member len merasa keje kat luar rumah . . . yelah. . .aku keja kat dalam rumah) apa yang penting pekerjaan aku nie, 2 in 1. Bekerja sambil belajar. Belajar untuk menjadi seorang ibu. Belajar memahami erti satu-satu tangisan. Cecechhhhh ( awalnye ngko nak amik ilmu jadi ibu nie? . relax la bri . .my mom dah kawen apa time umur macam aku nie) alhamdulillah, peluang yang tak terjangka. Ada satu ketika dulu, aku pernah imagine how if my mom having a baby when I am 20. Adik aku. Dan , Allah dah bagi peluang kat aku, beb. Jangan jeles.

            

                Aku tak tau what reason kalau aku tengok wajah si kecil nie, ada satu perasaan yang best. Yelah, ada orang kata kalau kita tengah marah ke, penat ke, menyampah ke, kita tengok je wajah baby.insyaAllah hilang rasa yang tak patut2 tu. Why? Coz si kecil nie tak banyak dosa lagi . katanya . . . 




           The special about baby yang aku jaga nie, dia dididik sejak kecil untuk akrab dengan Al-Quran dan zikir2. I mean dia kalau dengar bacaan Al-Quran and zikir2 nie, kompom senyap arr. . tue yang aku boleh perhatikan. Anak ustaz dan ustazah lah katakan. Lagi satu, for the first time aku tidurkan dia just perlu nyanyi2 ( selawat + zikir2 ) . ada satu petang tue, aku alunkan lah selawat ( lenggok mcm waktu perarakan maulidur rasul tiap tahun orang buat tu) , then, sikecil nie pun senyum2 dan goyang2 badan. Si kecil terhibur rupanya. Kiranya, si kecil nie menyuruh kita agar selalu ber selawat. Program tv yang dia minat ialah Indahnya Iman kat astro Oasis. Setiap pukul 1 tgh hari & 4 ptg. Time takyah lah nak ajak dia main, kompom kecewa tak kena layan punya.

Takat tu je lah nak story , bri .

 p/s: banyak lagi pic latest. malas nak transfer2. daripada bertiarap sampai ke merangkak. best tengok perkembangan biak kecik ( baby )

2 comments:

Anonymous said...

comeyy2.....

peRmaTa Bertatih said...

tima kasih. ia ikut penjaganya jua tu

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com