Monday, June 20, 2011

selamat hari bapa


Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah. Selawat dan salam ke atas nabi junjungan s.a.w , ahli keluarga serta  para sahabat baginda.




 
First of all, aku memang sengaja lewatkan post about hari bapa ni. Sebab? Sebab aku tau hari bapa tu hari mengenang jasa seorang bapa dan aku tak nak mengenang jasa hanya untuk sehari . tu lah sebabnya walaupun aku tau sebab yang utama ialah- aku terlupa + sibuk + melancong . . .hehehe
Apa jasa bapa aku kat aku? Hish banyak. Tak bleh nak type kat sini takut over words nanti* ada ke macam tu?
Aku nak story kat korang lah apa yang paling melekat kat kepala aku sampai la nie
Dulu , waktu aku kat pra-sekolah, mula-mula aku masuk kelas tue, aku tak nak berenggang dengan bapa aku. Dorang cakap aku pernah gigit tangan cikgu aku sebab bapa aku nak blah dari kelas tue.* minta maaf , cikgu. Jadi, bapa aku ambil keputusan yang sangat tepat untuk meletakkan satu meja kecil di hujung luar kelas aku. Kiranya tu bilik guru istimewa sementara lah untuk bapa yang sayangkan anak perempuannya. Fuhhh, jangan cemburu ye. Ada satu hari tu, aku minta kebenaran kat cikgu untuk tengok bapa aku kat luar. Tau apa jadi? Bapa aku dengar rupanya permintaan aku tu lalu berdiri dan aku melihat beliau dari dalam( bleh imagine tak? Tersentuh sangat2 kalau aku ingat kembali)  . Nasib baik bapa aku cikgu kat sekolah tue. Tapi, keadaan tu tak lah lama mana. Aku sendiri yang halau bapa aku dengan cara terhormat. Maksud aku, aku dah boleh biasakan diri dan beliau tidak perlu menemaniku lagi. Heheheh . .

Aku juga ada bapa angkat tau  . .aku panggil beliau ayah.
Ayah nie baru je kenal. Paling tepat sehari sebelum raya haji tahun lepas. Beliau angkat aku. Hish . Jangan  imagine lelebih. Jasa yang aku kira the best bila barang aku overweight beliau lah yang tolong settle kan



Kepada bapa dan ayah aku
SELAMAT HARI BAPA!

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com